Перевірка системи рульового управління та догляд за нею
Рульова система автомобіля – це комплекс механізмів, призначений для керування напрямком руху транспортного засобу. Рульова рейка є ключовим компонентом рульової системи автомобіля, яка перетворює обертальний рух керма на лінійний рух, необхідний для повороту коліс. За відсутності належного обслуговування автовласникам доводиться частіше звертатися на СТО за ремонтом рульової рейки. Ціни у Вишневому і Києві розраховуються в індивідуальному порядку.
Виділимо основні функції рульової системи:
-
Керування напрямком руху за допомогою поворотів керма;
-
Передача зусилля від рульового колеса до керованих коліс через рульову колонку, рульові тяги та наконечники;
-
Покращення керованості під час руху;
-
Амортизація ударів і поштовхів під час їзди по нерівній дорозі.
В обслуговування рульової системи входить перевірка рівня рідини в гідропідсилювачі керма, огляд та заміна рульових тяг і наконечників, заміна зношених компонентів, перевірка стану рульової колонки та механізму, виявлення люфтів у рульовій колонці, контроль стану підсилювача керма та ременя приводу гідропідсилювача. Також повноцінна перевірка системи рульового управління включає регулярне регулювання розвалу-сходження.
Несправності рульової системи і їх причини
Несправності в рульовій системі можуть суттєво вплинути на керованість автомобіля та безпеку водія і пасажирів.
-
Про люфт у кермі свідчить відчуття вільного ходу керма, під час якого колеса не реагують на його обертання. До можливих причин належить знос рульових тяг або наконечників, знос у рульовій рейці або шестерні, пошкоджені або зношені підшипники рульової колонки та проблеми з карданними шарнірами рульового валу.
-
Вібрація на кермі, особливо на високих швидкостях, – ще одна типова несправність рульової системи. Вона може бути спричинена нерівномірним зносом шин або неправильним балансуванням коліс, пошкодженими амортизаторами, навіть неправильним розвал-сходженням коліс.
-
До стукоту або іншого шуму під час повороту керма призводять зношені рульові тяги або наконечники, пошкоджені шарніри або підшипники рульового валу, а також проблеми з гідропідсилювачем керма.
-
Якщо були помічені сліди рідини під автомобілем або зниження рівня рідини в гідропідсилювачі керма, є ризик протікання ущільнень або шлангів гідропідсилювача, пошкодження корпусу рульової рейки.
-
Важкість обертання керма, зокрема на низьких швидкостях або під час зупинки, може бути обумовлена низьким рівнем рідини у гідропідсилювачі керма. Інколи при цьому гуде насос гідропідсилювача керма, що говорить про зношені або заблоковані шланги гідропідсилювача, несправність електричного підсилювача керма.
-
Ще одна ознака того, що з рульовою системою щось не так – втрата керованості, відсутність реагування на повороти керма. Можливо, рульові тяги та наконечники зношені або пошкоджені, або ж несправний підсилювач керма.
Щоб бути впевненими у тому, що саме потрібно відремонтувати чи замінити, слід звертатися за діагностикою до кваліфікованих спеціалістів. Регулярне обслуговування, включно з перевіркою рівня рідини у гідропідсилювачі, огляд стану рульових тяг та наконечників, заміна зношених деталей, підтримка оптимального тиску у шинах, регулярне балансування коліс – все це дозволяє продовжити термін служби рульової системи. Запишіться на діагностику рульового керування на СТО Smotor по телефону чи залиште заявку на сайті.